26/01/2017

Facebook marketing bureau.

Share Now:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Facebook er ude med en ny brugerdefineret målgruppe! Nu har du ikke bare mulighed for at lave målgrupper på baggrund af data fra besøgende på din hjemmeside, videoer, lead-adseller Canvas annoncer. Opbyg brugerdefineret målgrupper på baggrund af personer der har interageret med din Facebook-side.

Men lad os tage et nærmere kig på, hvad det er, hvordan du kan skabe dem, og hvordan du kan bruge disse.

Facebook Page Engagement Custom Audiences giver annoncøreren mulighed for at oprette målgruppe af mennesker baseret på engagement med deres Facebook-indhold.
Du kan oprette målgrupper baseret på følgende typer af engagement:
– Alle, som har besøgt din Facebook-side
– Alle, som har interageret med et sideopslag eller en annonce
– Alle, der har klikket på handlingsknappen
– Alle, der har sendt en besked til din Facebook-side
– Alle, der har gemt din side eller et opslag fra din Facebook-side.

Opret den nye målgruppe

Som det første skal vi gå ind i annonceadministrator.

Næste step er at trykke på opret målgruppe og vælge “brugerdefineret målgruppe”

Skærmbillede 2016-12-21 kl. 13.03.50

Du vil nu se listen og alle de brugerdefinerede målgrupper som kan oprettes. Det skarpe øje vil dog spotte noget nyt “Interaktion på Facebook”

Skærmbillede 2016-12-21 kl. 13.07.05

Man har i lang tid kunne oprettet målgrupper baseret på dem som har set vores videoer på Facebook og endnu har vi kunne se, hvor meget de har set af videoen. Men den nye handling, kan du oprettet en målgruppe med dem som interagerer med din side på Facebook. Du har måske haft et godt organisk post, men desværre intet salg. Du kan nu prøve denne nye funktion og tiltrække relevant trafik til din hjemmeside og få dem overbevist om at de skal foretage et køb og dig frem for dine konkurrenter.

Skærmbillede 2016-12-21 kl. 13.08.18

Man kan nu oprette nogle forskellige målgrupper alt efter hvilke handlinger de har foretaget på din side.

Skærmbillede 2016-12-21 kl. 13.09.38

Når de valgte personer er medtaget i din Facebook målgruppe, skal du vælge det antal dage som folk vil forblive i din målgruppe. Det er vel og mærke efter de har interageret med dit indhold. Den maksimale tid er: 365 dage

Skærmbillede 2016-12-21 kl. 13.09.43

Klik på “opret målgruppe” og din målgruppe vil automatisk blive genereret. Vær opmærksom på, at det kan tage op til 30 minutter før målgruppen er klar.