Har du set den nye funktion i din Annonceadministrator – Facebook Audience Overlap?
Du kan nu sammenligne dine målgrupper (under målgrupper (Målgrupper -> Marker en målgruppe -> Handlinger -> Vis overlapning af målgrupper))
Det er en rigtig smart funktion da nu kan sammenligne din data, ift. det uploadet (Oplysninger fra CRM, kundecenter e.l.), din målgruppe der er dannet udfra din Facebook pixel eller andet. Du kan lade dem overlappe hinanden, og se hvor stor en procentdel der er ens, med Facebook Audience Overlap!
Her har jeg valgt målgruppe: Test-1 og Test-2, der viser at indeholde 6500 og 1600 personer – Samtidig har de et overlap på cirka 22 %.
Intern konkurrence!
Og hvad kan du så bruge det til? Facebook Audience Overlap viser dig hvor stor en del af dine målgrupper som overlapper hinanden – det siger sig selv! Men det kan også hjælpe dig til at undgå intern konkurrence på din Facebook Annoncekonto. Netop intern konkurrence giver dig ringere performance, høje CPA / CPC priser og underlevering af dine annoncer. Du kan derfor bruger Facebook Audience Overlap til at tjekke dine nuværende- og nye annoncesæt (og målgrupper) mod hinanden, for at se hvor stort et overlap de har! Som tommerfingerregel, skal du prøve at holde dig under 10 til 15% i overlap – Alt over, vil skabe for meget uro (og intern konkurrence, på din Facebook annoncekonto).
Læs mere om Facebook annoncering her!