Kender du til Workplace? Gør du ikke? Måske burde du tage et kig på artiklen:
Facebook har med deres projekt “Workplace” begyndt at gå ind i kampen mod andre CRM-systemer, som Slack f.eks. Workplace er en platform hvor man kan oprettet grupper med ens medarbejder, holde styr på dagens opgaver og general skabe overblik i ens virksomhed. Facebook har testet det hos nogle af verdens største virksomheder og i dag bruger mere end 1.000 organisationer rundt om i verden Workplace.
Der er blevet skabt næsten 100.000 grupper. Det er især i Indien, USA, Norge, England og Frankrig at Workplace virkelig har haft sin fremgang. Det er Facebook til arbejdspladsen. Du kan hente Workplace ned til din mobil, da det også er udviklet til iPhone og Android telefoner. Workplace har alle de funktioner vi kender fra den vores private Facebook dog koster den her Facebook platform penge:
Det kommer til at koste 3 dollars (20 kroner) pr. bruger om måneden for de første 1.000 brugere, 2 dollars (13,5 kroner) for de næste 1.001 – 10.000 brugere og herefter 1 dollar (6,5 kroner). Workplace vil være annoncefrit – spørgsmålet er dog hvor længe Facebook vil lade det ske. Hvis man som virksomhed fokuserer meget af sin forretning som B2B, vil det være en fordelagtigt kanal at markedsfører sig på. Så mon ikke Facebook på et tidspunkt åbner op for annoncemuligheder?
Hvis man er en nonprofitorganisation eller uddannelsesinstitution, er det dog gratis at benytte sig af Workplace.
I kan selv undersøge meget mere om Workplace på linket: https://workplace.fb.com/
Hvordan ser Workplace så ud?
Som et af de få facebook bureauer i Danmark, har vi fået en unik adgang til Facebooks version af et nyt intranet: Workplace.
Som det ses, ligner Workplaces interface til sammenligning det vi kender fra vores egen private Facebook. Det fungere til lighed også på samme måde som Facebook. Du har dit nyhedsfeed, chatten i bunden og div. grupper ude i højre side.
Din egen profil ligner også det vi kender fra vores private Facebook. Overordnet set ligner Workplace det vi kender fra vores private Facebook og det gør arbejdsflowet hurtigt samt mere overskueligt. Det bliver spændende at se, om Facebooks nye platform vil kunne komme ind og konkurrere med de andre CRM systemer der findes på markedet.