“Inspirer handlende til at foretage køb gennem en altopslugende oplevelse” – Facebook
Derfor har vi oprettet annoncer for samlinger, som er et annonceformat, der gør det nemmere for folk at finde, gennemse og købe produkter på en visuel og opslugende måde.
Man kan som annoncør havde udfordringer med at skabe engagernede annoncer med ens klients kunders produkter i fokus. Vi har gennem erfaringen fundet ud af, at video er en effektiv måde at markedsfører på. Desværre er mange Facebook bruger uvidende omkring at de faktisk kan klikke ind på ens hjemme efter de har set ens video.
Med Facebook nye annonceformat: Collections, er det nu muligt at samle flere produkter i én annonce. Brugerne kan “læse mere” og klikke sig direkte videre ind til de produkter de bliver præsenteret for. Man kan sige at Collections er en udvidet version af det vi i forvejen kender som DPA (Dynamic Product Ads).
Hvad kræver det så? Det kræver at du har dit produktkatalog uploadet til Facebook.
Hvilken begrænsninger der? Collections virker pt. kun på mobile enheder og desværre ikke desktops endnu.
“Fortæl en historie, og fremvis derefter relevante produkter – alt sammen i én enkelt annonce “- Facebook
Hvorfor er du ikke gået igang endnu?
Du (jeps, vi antager du gør) anvender dynamisk retargeting i din annoncering – hvilket betyder at du har din facebook pixel på din hjemmeside så sporing er allerede sat op. Det tager dig et skridt tættere på Facebook nye annonceformat. Collections anvender det samme produktkatalog som du allerede har sat op til din dynamiske.
Man kan oprette forskellige temaer for ens produkter, f.eks køn, målgruppe, udsalg eller årstid. Man kan altså tilpasse ens annoncer så de rammer ens målgruppe SPOT ON!
Vi hos Vimeso ser store muligheder for Collections og kan ikke vente med at springe ud i at efterforske og udnytte det nye annonceformat!