Facebook introducerer nye annoncemuligheder
Facebook er og bliver et af de stærkeste værktøjer, når din virksomhed søger at øge sin brandingeffekt på verdensplan. I den kommende tid vil endnu flere nyttige og effektfulde funktioner blive tilgængelige. Det indebærer blandt andet muligheden for at lade sig inspirere af sine konkurrenters annoncer samt tilføjelsen af afstemninger og begivenheder til din annonce. Vi fortæller dig alt, hvad du skal vide, om de nye tiltag på Facebook. Se også instruktionsvideoer på de enkelte funktioner, så din virksomhed får mest mulig gavn af de nye effekter. God fornøjelse!
Browse rundt blandt millioner af annoncer!
Det har i en længere periode været muligt at se, hvilke annoncer dine konkurrenter har kørende på Facebook. Det kunne du ved at gå ind på deres Facebook-side og klikke på det lille “i”.
Men nu kan du browse løs – blandt alle – globalt! Du søger bare. Prøv selv her.
Tilføj afstemninger til dine interaktive Instagram Stories-annoncer!
Adskillige af verdens førende virksomheder er blandt de millioner af konti, der benytter Instagrams Stories-funktion hver dag. Fullscreen, efemere og indfødte historier hjælper virksomhederne til at producere større, hurtigere og stærkere brandhistorier. De interaktive elementer i form af afstemninger og indlejrede spørgsmål i annoncerne bringer folk tættere sammen ved at gøre direkte deltagelse mulig for enhver bruger.
60 procent af de virksomheder, der benytter sig af Instagram Stories, anvender hver måned et interaktivt element i deres organiske fortælling, for eksempel hashtag, @mention eller poll sticker. Nu lader Instagram også virksomhederne interagere med et publikum ud over deres sædvanlige følgere. Når afstemningstegnet aktiveres for de enkelte Stories bliver verden pludselig meget mindre, og annoncerne får med det samme større gennemslagskraft.
Læs mere om det her.
Tilføj nye events til din Pixel uden brug af udvikler!
Facebook er ved at rulle en meget interessant funktion ud. Det vil frem over være muligt at tilføje events til knapper på ens hjemmeside eller webshop, uden at du skal have fat i din udvikler. Det bliver rigtig givtigt, når man også kan opsætte events på telefonnumre osv.
Optionen er ikke rullet ud til alle endnu, men den er kraftigt på vej.
Find funktionen (hvis du har fået den) under “Pixels”. Klik herefter på “Detaljer” og så “Indstillinger” i venstre menu.