26/01/2017

Facebook marketing bureau.

Share Now:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Facebook billedstørrelser guide

Du vil som virksomhed gerne have, at dine billeder bliver fremvist så skarpt og indbydende som muligt i dine markedsføring på Facebook. Dine produkter eller ydelser skal helst blive fremvist, som du ønsker det. Derfor er det en rigtig god ide at bruge de rette formater på de billeder, som du bruger på din virksomheds facebookside eller i dine annoncer på Facebook. På den måde sikrer du dig, at vigtige dele af dine billeder ikke bliver beskåret bort.

Du kender det måske selv. Hvis du f.eks. lægger et nyt profilbillede ind på din private konto på Facebook og skal beskære det således, at du ikke mister din hage, dine ører eller noget af din pande på dit billede, som Facebook endeligt viser. På samme måde fungerer det selvfølgelig med virksomhedssider eller annoncering på Facebook. Hvis ikke du har den optimale størrelse på dine billeder, så bliver de automatisk beskåret af Facebook. Du kan også selv rette billedet til. Problemet er bare, at noget skal skæres væk for at det passer til de sektioner, hvor billederne skal være. Og hvis du vil have, at dine potentielle kunder fokuserer på en bestemt del af billedet, er det ikke optimalt med beskæringer, hvor vigtige dele som pris, tekst eller andet kan ende med at mangle.

Facebook har selv en vejledning til optimale billedstørrelser til virksomhedssider eller annoncering.  Herunder har vi lavet en oversigt over hvilke størrelser på billeder eller video, som du bør have på Facebook:

Facebook billedstørrelser til  virksomheds Facebook-side:

  • Standardbillede 1200 x 1200 pixels
  • Coverbillede 851 x 315 pixels
  • Linkbillede: 1200 x 628 pixels
  • Profilbillede 160 x 160 pixels
  • Videovisning 1200 x 675 pixels

Facebook billedstørrelser til virksomheds annoncer:

  • Klik til web 1200 x 628 pixels
  • Websitekonvertering 1200 x 628 pixels
  • Linkopslag 1200 x 628 pixels
  • Billede/boostopslag 1200 x 900 pixels
  • Eventopslag 1200 x 444 pixels
  • Mobil-app annonce 1200 x 628 pixels
  • Multi product ads 600 x 600 pixels
  • Synes godt om side 1200 x 444 pixels
  • App engagement 1200 x 628 pixels
  • Local awareness 1200 x 628 pixels

Hos Vimeso Marketing gør vi meget ud af, at vores kunder får deres vist annoncer fuldstændig som de havde forestillet sig dem på forhånd. Derfor har vi en grundig forventningsafstemning, inden vi går i luften med annonceringen. Derudover har vi en løbende dialog med vores kunder, hvis noget skal rettes til i annonceteksten eller ved annoncebilledet.