Om casen

iHero.dk er en dansk virksomhed, som har specialiseret sig i reparation af iPhones og iPads. Siden grundlæggelsen i 2016 er det blevet til 4 butiksåbninger, over 150.000 veludførte reparationer og en gunstig position som en af landets førende virksomheder inden for iPhone-reparationer. iHero.dk’s succes skyldes hovedsageligt et kompromisløst fokus på at levere korte reparationstider, høj kvalitet og god service. I dag er iHero.dk ikke kun til stede i butikkerne i Herning, Silkeborg, Viborg og Århus, men også via deres hjemmeside, hvor kunden har mulighed for at booke reparationer samt købe reservedele og tilbehør til favorable priser.

Hvad var udfordringen?

iHero havde inden projektets opstart en stor udfordring vedrørende deres tracking – eller mangel på samme. Den mangelfulde tracking havde den betydning, at der ikke var klarhed omkring, hvorvidt annonceringen var rentabel eller ej. iHero yder desuden en service, der kan være svær at tracke på samme måde som en fysisk vare.Reparationer og reservedele tilhører kategorien af varer og ydelser, der kun bliver købt, når der er et reelt behov. Dette har i sig selv været en udfordring, idet det ikke er muligt at skabe et behov for dette, hvis ikke man enten sidder med en beskadiget smartphone eller tablet. Med disse facts in mente begyndte iHero at stille spørgsmålstegn ved, om Facebook var den rette markedsføringskanal.
Indledningsvis tog vi hånd om trackingen, der blev strømlinet hele vejen igennem. Vi har gennem et unikt knowhow og software skabt 100 % kontrol over trackingen. I denne proces sørgede vi ikke blot for at optimere trackingen på online-delen, men også på offline-delen, idet en stor del af virksomhedens aktiviteter foregår offline via de fysiske butikker. Helt konkret oprettede vi API til virksomhedens POS-system med henblik på at sikre bedre tracking, mere målrettet annoncering og bedre tal på bundlinjen.Hos VIMESO har vi også sat øget fokus på at øge salget fra iHeros webshop, der udgør en voksende del af forretningen. Hovedfokusset var at pushe lyststyrede produkter i form af bl.a. mobilholdere. Dette har været en ubetinget succes.

Hvordan løste vi det?

Resultatet

Mærkbare resultater

VIMESO har gennem en lang række målrettede og kreative tiltag opnået mærkbare resultater for iHero. Indsatsen har først og fremmest skabt en målbar tracking, der har været med til at øge både indtjening og ROAS.

20x indtjening

Siden projektstart har vi løftet indtjeningen markant. Et løft på 20x indtjening har sat iHero i en endnu mere gunstig position. Salget af både reparationer, reservedele og tilbehør har været stærkt opadgående.

iHeros omsætning fra Facebook annoncering er gået fra 0 til over en halv million pr. måned.

13x

return on ad spend

13x

mere i omsætning

13x

return of investment

Bliv kontaktet

Skal jeg komme med et bud på, hvordan vi kan optimere jeres annoncering på Facebook? Bliv kontaktet af mig i dag.





" Vi kontaktede Lasse, da vi havde fået ham anbefalet - Og det viste sig at være en rigtig god beslutning at gøre. Lasse har fra starten af, leveret resultater, som har kunnet mærkes. Lasse er god til at tænke ud af boksen, og kommer selv med gode ideer og inputs, hvilket er guld værd. Vi giver derfor Lasse vores varmeste anbefalinger. "

— Andreas H. Pedersen, Indehaver af iHero

bliv kontaktet

Skal jeg også hjælpe dig?

Alle vores kunder er vores samarbejdspartnere  vi har først succes, når vores kunder har succes. Vi går kreativt til værks, arbejder grundigt og dybdegående med data og elsker at teste. Alt hvad der har med annonceringen at gøre varetager vi  content, creative, landingpages osv. Kontakt os i dag, og lad os tage en snak om dine muligheder.
Bliv kontaktet