Hvad er Facebook Leads Ad?

Bruger du til daglig en masse tid på e-mail markedting? Du ønsker at indsamle en masse e-mails og få en masse leads til dit website? Så er du kommet til den rette blog: Vi vil guide dig igennem processen at oprette et Lead Ads.

Inden Facebooks Lead Ads kom ind på annoncemarkedet skulle man oprette en link-annonce, som sendte ens potentielle leads hen til en underside, hvor ens leads kunne indtaste deres kostbare e-mail. En lang og kedelig process, hvor sandsynligheden for at miste ens leads undervejs var høje.

Men hvad er så det smarte ved Facebook Lead Ads? jo, nu skal ens leads blot trykke på ens Facebook annonce. Der kommer så et pop-up vindue op, hvor alle deres informationer helt automatisk er udfyldt for dem og så skal der bare trykkes på den magiske knap “send” – så er de tilmeldt dit nyhedsbrev! Det var da nemt! Og konventeringen er ubeskrivelig fantastisk!

Nu sidder du tilbage og tænker; Jamen hvordan laver jeg de her utrolige fantastiske Lead Ads? Frygt ej, vi har lavet en guide til dig. 

Lad os komme igang med at oprette Facebook Lead Ads

Step 1: Vi skal ind i Facebook annonceringsværktøj: Power Editor.

Step 2: Vi skal igang med at downloade informationer fra din annoncekonto.

Step 3: Efter vi har downloadet informationer skal vi klik på “Opret Kampagne”. Der skal vi vælge et kampagnenavn. Det skal være et som helst adskiller dig fra andre af de mange andre fantasifulde kampanger der kører på Facebook. .

Step 4: Vi skal til at vælge vores målsætning. Her skal der vælges “Leadgenering”

Den konkrete målstætning er nu lavet, så vi kan gå videre til annoncesættet.

Step 5: Vi skal nu klikke ned på annoncesættet. Der skal vi sætte vores budget og give annonce en målretning.

Step 6: Vi går ned til annonceniveau og her kan vi se vores Facebook Lead ads fomular-sektionen.

HUSK HUSK HUSK: Sæt en konverteringspixel op på din lead ad!

Step 7: Vi skal opret en ny formular så klik på “Opret Ny Formular”. Nu kan vi lave væres leadgeneringsformular til Facebook Lead Ads.

Step 8: Vi skal til at vælge sprog og navn til vores formular. Navnet vi vælger er kun til internt brug. Men vælg et du kan huske! Det er vigtigt at have et struktureret overblik over ens annoncer.

Step 9: Vi skal vælge de data’er, som vi ønsker at indsamle fra alle vores tilmeldinger. Facebook har gjort lidt af arbejdet. De har automatisk krydset “E-mail” og “fulde navn” af for os.

HUSK HUSK HUSK: Man SKAL linke til din virksomheds poltik omkring data beskyttelse af personlige oplysninger vedr. Facebook Lead ads

Step 10: Vi er næsten i mål. Vi skal lige tjekke om annoncen er som den skal være og alt er perfekt. Hvis alt ser fint ud, kan vi endelig klikke på “Opret formular”.

Step 11: Vi skal upload annoncen til Facebook.

TILLYKKE!!! Hånd i hånd har vi nu oprettet et Facebook Leads Ads.